o strankách

obchodní podmínky ke stažení zdeOBCHODNÍ PODMÍNKY ROZVEDUSE.CZ.pdf (154,6 kB)

platby  probihaji zasadne bezhotovostně a faktury zasíláme v elektronické podobě   viz :

 

Vystavování a uchovávání faktur v PDF


(Josef Zemánek) Protože žijeme v digitální éře, nemusí mít faktura pokaždé hmotnou podobu - tedy podobu potištěného papíru zabaleného do obálky cestujícího na místo určení poštou. Mnohým firmám (většině) postačí zaslat fakturu faxem nebo emailem v PDF formátu. Je to rychlejší, levnější a ekologičtější. Převod libovolného dokumentu na PDF soubor lze provést například za pomoci PDF Creatoru. Číst a tisknout PDF soubory (faktury) lze programem Adobe Reader.

Abychom se nedostali do konfliktu se zákonem (finančním úřadem), je třeba při fakturaci postupovat následujícím způsobem:

A. Jestliže zasíláme fakturu emailem v PDF souboru neoznačeném digitálním (elektronickým) podpisem (elektronická faktura zaslaná emailem nemusí být označena digitálním podpisem), má příjemce dvě možnosti, jak fakturu zpracovat a uchovat. A1. Buďto si fakturu vytiskne, opatří jí podpisem osoby, která fakturu zaúčtovala a v papírové podobě uloží do archívu nebo A2. Fakturu ponechá v elektronické podobě (PDF, obrázek PNG, JPG), soubor však označí digitálním podpisem a uloží do elektronického archivačního systému.

B. Jestliže emailem zašleme fakturu v PDF souboru podepsaném (elektronickým) digitálním podpisem, má příjemce opět dvě možnosti, jak s fakturou naloží. B1. Fakturu si vytiskne, opatří podpisem a uloží v papírové podobě nebo B2. Fakturu opatřenou vaším digitálním podpisem rovnou uloží do svého elektronického archivačního systému.

SHRNUTÍ:

·  Faktura zaslaná emailem v digitální podobě (PDF) nemusí být podepsána digitálním podpisem

·  Elektronická data nejsou sama o sobě daňovým dokladem! Dokladem se stávají až ve chvíli, kdy je zajištěna autenticita dokladu (jeho původ) a jeho integrita (nezměnitelnost). Autenticitu a integritu dokladu zajišťuje příjemce faktury. Stručně řečeno, mezi výdejce faktury a místo jejího uschování se nesmí dostat něco (někdo), co by přerušilo řetěz autenticity nebo dodatečně změnilo podobu faktury.

UPOZORNĚNÍ: Koloběh faktur samozřejmě platí i v opačném pořadí. Výše uvedené povinnosti se vás týkají nejen jako vystavovatele faktur, ale i jako příjemce faktur.

Informace uvedené v článku jsou 100% platné ke dni 15.4.2011.

Zdroj www.euroekonom.cz