rozvod po lidsku

30.10.2011 13:23

Rozváděla jsem se  po lidsku. Bylo to pro mne nemilé překvapení, velmi těžko jsem to strávila, ale podstatné bylo, že jsem věděla, že rozhodnutí mého muže je v tu chvíli nemohu ovlivnit. Na rozvodu je podstatná jedna věc, zvážit své šance, a zachovat si důstojnost a klidnou hlavu, když to dokážete, máte ho. Nemá smysl volat do nebe, že ten, který .... to prostě zbalil, ani se vás nenamáhal včas informovat. člověk by ledacos udělal jinak, že. Ale těďko to máte paninko, jako za hotový... Vzpomínám na slova svého oblíbehého psychologa - vzala jste si ho dobrovolně mladá paní.... tenkrát na začátku..... Tak i s tím závěrem, s tím, jak bude řešit takovou situaci. Je zbytečné dělat překvapenou, je to on, Váš bývalý muž, se všemi svými chybami. Ten můj tenkrát zkoušel zdrhnout po pár náznacích a nedořečených větách. Když jsem si ho "vyžádala" mírnou výhružkou do kavárny na kafe, vyšlo najevo, že už to dobré nebude, alespoň do odvolání.... hůř mi bylo v životě jen párkrát (například když mi řekl, že má jinou mladou přítelkyni a bylo zřejmé, že je to opravdu problém, ne zatěžkávací zkoužka) Ale jedno Vám musím říci, střízlivě posuzováno, choval se jako neurotik bez úrovně, a vypadal ještě hůř, na pokraji zhroucení. Táhla jsem odtamtud jak zpráskaný pes, slzy ze mě cákaly jak z kropícího vozu, ale říkala jsem si nestál za to. Jednala jsem s ním pak už spíš jako z obchodním partnerem, který selhal, a dnes mi dojatě volá. Tenkrát se i zhroutil svět, ale dnes Vám v klidu říkám, byl to život, nic se nestalo. Všechno se spravilo, našel se jiný, a horší to není určitě. Dost podstatné ovšem je, že jsem se nenechala okrást. Podle jeho prvních slibů, že mi nechá vše, co jsem vybudovala a zaplatila, jsem jej odvezla k notáři hned první den, v sobotu. Nebylo to jednoduché, ale nakonec to šlo. A už v pondělí, když se svěřil mamince, to bylo špatně. Jenže už bylo pozdě. A tak to taky zůstalo, mohl se vrátit a vše by se vrátilo do původního stavu, ale nebyl důvod mu důvěřovat. Pamatujte na to prosím všechny, kdo to budete číst, bez ohledu na "záchranu" sklízejte svá zajištění a hrajte za svoji budoucnost, pro případ, že to nevyjde. Některé krize se překonají, ale některé musíte překonat sama. Zdravím všechny, kterým život vždycky jen nekvetl, ale někdy i opadával. G.